onsdag 9 mars 2011

Tävling hos Solresor.

Dikten om skribenten som vill till USA vann aldrig - en tävling som måste avgjorts via lottdragning eftersom motiveringen som vann löd ungefär "det skulle vara roligt" - men jag väljer att tänka att det nederlaget bör ge ännu större chanser att vinna den här tävlingen som Solresor anordnar.

Drömresmålet är fortfarande USA och det enda jag kan hoppas är att landet står kvar länge nog tills jag kommer att ha möjlighet att besöka det. Och det bör det väl göra. Just den här tävlingen nu då, ger möjlighet att få agera resereporter en vecka på Cypern. Vad skulle passa mig bättre? Nämnde jag inte för någon vecka sedan att det börjar vara dags att återvända till den vackra ön i Medelhavet? Vem jag skulle ta med är rätt givet. Men tills vidare hemligt.

Drömmen om USA lever och frodas och under tiden hoppas vi på ett äventyr på Cypern!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar