tisdag 22 mars 2011

SkrivPuff: Om en idé.

Jag springer på löpbandet och jag svettas. Ibland undrar jag om det är normalt för en tjej att svettas så mycket som jag kan göra när jag tränar. Äh, jag resonerar som så att jag gör det ordentligt. Hur som. Varendaste, endaste gång glömmer jag hörlurar - så jag tittar bara på de stora TV-skärmarna. Ibland är det något program med text. Det brukar vara en dokumentär och det är trevligt, men jag tappar ändå fokus efter ett tag.

Mina tankar börjar i stället rusa ikapp med bandet. Jag konverserar med mig själv på franska och försöker formulera hela och korrekta meningar på italienska. Och ungefär så börjar det spinna. Lika snabbt som mina ben pinnar på, springer grabbarna inne på hjärnkontoret. Det flyger papper, det skrivs lappar, det ropas hit, det ilas dit. En idé är kläckt.


Och medan jag sedan pumpar mina muskler i diverse maskiner jobbar grabbarna på hjärnkontoret hårt med att utveckla, förbättra och förankra idén. Sedan vill jag i regel skriva ner den så fort som möjligt, guldfisk som jag är.




4 kommentarer:

  1. Smittande energi utstrålas här! "Gulfisk" vad menas? Kul bild! Fantastiskt plastiskt ansikte:)

    SvaraRadera
  2. Kul text. Gillar grabbarna på hjärnkontoret.

    SvaraRadera
  3. Ja, "guldfisk" ska det så klart vara. Har en D-tangent som inte alltid arbetar med mig ;)

    SvaraRadera
  4. aHaH! Har en LCD-skärm som inte visar guldtoner;)
    Nu ser jag den minnesblanka fiskblicken! Skrämmande.

    SvaraRadera