tisdag 29 mars 2011

Det lite ytliga inlägget.

Jag måste få vara lite ytlig idag. Bara en snabbis. Jag är en sådan där person med väldigt rakt hår. Det är bara det, rakt och platt. En gång sa en frisör till mig: "Nej, du har verkligen inte ett uns av självfall i ditt hår!" Ni hör, rakt och platt.

Det är inte så att jag lever ett sämre liv för att mitt hår är platt, men ibland är det så klart festligt att piffa till sig lite. Jag gör sådant ibland, javisst! Det tråkiga är bara att efter en stunds piffande och ytterligare några stunders allmänt varande är håret tillbaka till neutralläge: rakt och platt.


Idag, däremot, har mitt hår lagt sig själv i något slags lockigt läge. Det har fallit så av sig själv. Lite fukt och en natts sömn bara. Jag hjälpte på traven med lite hårspray när jag vaknade och det är fortfarande samma vågor och till och med lite volym. Jag har verkligen en bra hårdag idag. Och inte bara det. Det är en bra vårdag idag, för jag har fått ett alldeles riktigt skrivuppdrag! Hängde det på håret? Man vet inte.

1 kommentar: