onsdag 30 mars 2011

SkrivPuff: Om att packa.

Jag funderade länge på om jag skulle packa. Vad jag skulle packa. Kanske också varför jag skulle packa. Vad skulle jag behöva för att överleva? Kunde jag överleva utan sådant som faktiskt inte skulle få plats i väskan?

Jag plockade fram det ena. Jag lade bort det andra. Jag ville packa lätt, men det var ett tungt beslut att ta. När beslutet nu väl har tagits väger väskan inte mer än den behöver. Där finns inget onödigt, inget tungt och inget som är med bara för att det har ett sentimentalt värde.


I väskan finns min kropp, min själ, mitt hjärta och mina drömmar. Vi reser så bra ihop och har kul och njuter av allt som sker på vägen. Dessutom går det snabbt för oss att korsa framåt. Vi går som handbagage och behöver aldrig stå och vänta vid något trögstartat väskband.



5 kommentarer:

  1. Att packa lätt är ett tungt beslut = dagens visdomsord

    SvaraRadera
  2. När jag tänker på att packa tänker jag på Namitas "böna" hon hade med sig sommaren 2003 och resmålet var höga kusten. En klassiker helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  3. Ååhjaa! Bönan är verkligen en klassiker. Särskilt scenen då den flög i huvudet på den sura taxichaffisen. Med tanke på superpackningen i Bönan, gissa om jag blev förvånad när JAG hade packat mindre än Namita förra sommaren när vi reste en vecka med handbagage i Italien! Då var det inte tal om någon liten Böna för fröken Andersson ;)

    SvaraRadera
  4. Bra där Bergström! Tummen upp och en kapp på axeln!

    SvaraRadera