torsdag 17 mars 2011

Inga tvivel - fortsätt andas.

De dyker ofta upp okontrollerat - dessa tvivel. Yogaläraren bad oss imorse tänka bort dessa och det fick bli dagens intention: andas bort alla tvivel.

Klassen gick ganska bra. Sedan kom utmaningen. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara följande kroppsposition, men tänk dig ungefär följande: Armhävningsläge. Sedan höger underarm som stöd mot golvet. Vänster arm vinklas till 90 grader. Och ovanpå vänster arm placerar du sedan vänster ben, som sträcks ut.

Omöjligt, tänkte jag helt okontrollerat. Samlade tankarna och kom tillbaka till min intention. Min hjärna tvivlade, men kroppen fortsatte andas och såg inga hinder. Helt plötsligt stod jag där och sträckte på mitt ben, som var placerat ovanpå min arm - mer och mer, stadigare och stadigare. För jag andades - in och ut. Och in och ut.

Låt dig inte styras av dina tvivel. Vad som än väntar runt nästa hörn, kommer du att klara av det. Fortsätt bara att andas.


3 kommentarer:

  1. - Klart det är en komplimang att bli kallad språknörd :=)

    SvaraRadera
  2. tror jag dragit på mig en släng av magkatarr igen..grubblat o stressat för mycket senaste tiden..min mage är lite känslig.

    SvaraRadera
  3. Andas. Jag skulle verkligen behöva det. Vilken övning. Starkt att du klarade det. Och inspirerande text. Tack.

    SvaraRadera