torsdag 3 mars 2011

Torsdagskvällen - veckans bästa.

Vi kan fortsätta på temat "Min Torsdag" och jag kan berätta att torsdag kväll är italienskakväll för mig. Kanske veckans bästa kväll. Läraren vi har i grammatik och text är bra och saklig och kan reda ut oklarheter. De italienska pusselbitarna faller mer och mer på plats och allt det jag egentligen behöver nu är ett ordförråd. Jag samlar och samlar. Sedan behövs nog lite mod att prata också. Jag är hur som helst alltid nöjd och nylärd när jag går hem från Humanisten klockan halv åtta - en alldeles lagom tid.

Klockan är inte för mycket och jag laddar mest för en rätt aktivitetsfri kväll. Ögnar kanske igenom anteckningarna från lektionen, kollar
SkrivPuff och filosoferar lite här i min hörna. Mycket mer än så behövs inte för att en torsdagskväll ska kännas bra.

Kanske är det yogakänslan som sitter kvar i kroppen sedan morgonen och gör mig rätt förnöjsam. Eller så är det helt enkelt italienskaträningen som bidrar till den trevliga torsdagskänslan. 




Ps. Mitt italienska ordförråd är större 
än ristorante och pizzeria. Jag lovar. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar