onsdag 30 mars 2011

Skrattips för dig i Göteborg - Dixie Comedy Cabaret!

Svågern gör den ena roliga föreställningen efter den andra, men jag måste säga att den jag och min mamma fick se igår tar alla priser. Om du bor i Göteborg, eller i närheten, ta dig för guds skull till Lisebergsteatern så fort som möjligt. Tisdag och onsdag bjuds där på Dixie Comedy Cabaret. Det är minst sagt en kabaré full av komedi. Lite ett sådant spektakel som inte går att beskriva, det måste upplevas. Det är mest troligt det sjukaste jag någonsin skådat och stundtals skrattade jag så att jag grät.

Vi behöver skratta, medmänniskor. Inte bara för att alla nödvändigtvis behöver bli hundra år gamla - ni vet vad som sägs om ett gott skratt - men bara för att vi behöver ha lite mer kul i vardagen när vi ändå är här och lever.


Gå och njut av detta vansinnigt roliga avbrott i allvaret om du har möjlighet. Om du lyckas hålla dig för skratt, eller inte finna anledning att skratta alls, tror jag inte att jag vill ha dig som kompis. För då är du tråkig. Och tråkiga människor gör ingen vidare nytta. I alla fall inte i min värld.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar