onsdag 2 mars 2011

När man vet att det är rätt.

Det sägs att det finns en maggrop där man kan känna det ena och det andra. Denna maggrop ska kunna tala om för oss vad som är rätt och fel - ofta rörande tunga beslut och svåra avvägningar. Jag tror att de lärde fortfarande tvistar om exakt var man finner denna grop. Vissa skulle kanske säga kring levern. Andra bedöma att den ligger nära hjärtat. En tredje part skulle säkerligen vilja placera den nära hjärnan, konstigt nog med tanke på dess namn. Men att den finns där någonstans är alla de lärde ense om.

Idag hände det något som fick mig att verkligen instämma med de lärde - att det finns en maggrop. Den här karusellen "Jaga Drömmen" som jag befinner mig i tog en rejäl svängom och i detta nu sitter jag och känner i en maggrop - var den än må vara placerad - att det jag tror är min stora dröm, verkligen 
är min stora dröm! Det är en häftig känsla.

Maggropen har talat och säger mig att jag kan klara av precis vad som helst, för det här är helt och hållet rätt för mig. Jag tänker verkligen inte invända, bara tuta och köra som om jag rattade en Fiat på de italienska landsvägarna.
Tuut, tuuut!


1 kommentar:

  1. Låter mkt spännande. ska bli kul att se vad det är som komma skall :D

    SvaraRadera