lördag 5 februari 2011

Kärleken till DN.

Jag har blivit med tidning igen. Och inte vilken tidning som helst - DN. Det är fantastiskt. Om man kan vara kär i en tidning, är jag kär i DN. En gång, under min förra prenumeration, lade brevbäraren Svenska Dagbladet i min brevlåda istället. Det kändes inte riktigt lika bra. Jag vill inte svartmåla SvD, inte alls, men Dagens Nyheter i mitt hjärta.

Jag drömmer om att någon gång få något publicerat i denna genialiska morgontidning. Men så kommer direkt Fröken PÅ fram. P som i Prestation. Å som i Ångest. Hon säger att jag inte är tillräckligt genialisk för det. Men jag tycker att hon är dum som säger så. Jag kan väl visst bli så genialisk. Men lite påverkar hon. Hon håller mig till drömstadiet. Än så länge. Om omöjligt får jag väl satsa på en kontaktannons - där publiceras visst lite vad som helst.

Tills vidare är Dagens Nyheter min bästa vän på morgonen. Och ibland i sängen innan sovdags. Då känner jag mig som min pappa, fast utan läsglasögon. Och ingen mustasch.

2 kommentarer:

  1. Och tur är väl det... att du inte har mustasch!
    Själv läser jag VK på nätet. Känns väldigt hippt ;-). Eller var det snålt? Kram från Sofi

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det tur! VK på nätet är faktiskt inte så dumt. De har bra uppdateringar och är snabba när det händer något. Däremot kan det ju ibland stå lite väl mycket om igelkottsfamiljer eller någon tant i Obbola som hittat en ovanlig blomma. Men det är väl lite av charmen med småstäder :) Vad glad jag blev förresten över den tidigare kommentaren att du gillar texterna! Kram till dig

    SvaraRadera