fredag 25 februari 2011

Eurotalk - Språkkurs.

Jag fick en trevlig julklapp som jag nu ägnat lite av förmiddagen åt att testa på. Julklappen heter Lär dig Italienska och kommer från Eurotalk. Det är klart, jag borde sitta på universitetet i Bologna och språka med livs levande italienare, men när man inte kan få allt man vill ha är en sådan här cd-rom ett bra alternativ.

Du läser, lyssnar, repeterar fraser, spelar in ditt eget uttal och utmanar dig själv i frågesport. Det hela är mycket pedagogiskt och i anteckningsboken kan du spara dina resultat. Inte helt dum språkkurs, tycker jag. Skivan jag har är "Nybörjare nivå 2" och det är lite i lättaste laget. Jag tror jag skulle klara av att bita i en utmaning svårare faktiskt. För extra träning valde jag några gånger att ha franska som hjälpspråk. Dubbel nytta och dubbelt nöje.


Språkkurs på cd-rom är inte så dumt ändå. Fast live är så klart det bästa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar