tisdag 26 juli 2011

Sett från hoj.

Ganska så jättesugen på att komma hem snabbt efter 16 timmar på jobbet. Suckar inför cykelturen som efter Vasaplatsen enbart innebär uppförsbacke. Vill lyssna klart på Sommar, men mobilen har inga batterier. Kan välja att sucka ännu mer, men öppnar i stället ögonen. Ser mig omkring. Det finns så mycket att titta på...

23:25
- Pustervik. Verkar vara the place to be. Det är alltid fullt. Knökfullt. En måndag, en tisdag, en vilken dag som helst. När ska jag gå dit?
23:27 - 3:ans spårvagn åker förbi. Tom så när som på fyra personer. 1:an kommer just efter. Helt full. De packade sillarna har ingen match. Vart är alla människor på väg och varför har de valt samma spårvagn?
23:30 - Två killar som tränat lite för mycket biceps och glömt att stretcha bröstmusklerna är ute och rastar en hund. Den är av typen "hej-jag-tillhör-Paris-Hilton-voff". Småler.
23:35 - Den fina balkongen på "Malinsgatan" gör mig alltid lika glad. Varför pyntar inte fler sina balkonger med belysning och träd?
23:38 - Ser skylten "Nytänkare av tradition". Det är väl inte särskilt nytt att alltid göra samma? Nystar in mig i ordlek och språktänk.
23:43 - Kvinna i ullkappa går förbi. Vad sa du att det var för månad, sa du? Juli?
23:45 - Svart katt springer över vägen. Tvi, tvi, tvi!
23:46 - Kille i shorts går förbi. Nu är jag på riktigt förvirrad över årstiderna.
23:51 - Hör ljudet av cikador och känner en doft av - ja, vad är det för något som doftar så där? Jag vet inte. Något slags träd eller buske. Det doftar i alla fall Cypern. Ljuvligt!
23:52 - Rullar in på gården. Alla fönster är släckta. Förutom hos grannen på hörnet.
23:54 - Har fått post. Ett vykort föreställande Prinsen med avsändare Min Vän Vid Vättern. Blir glad och lite tårögd för att det är så fint!
23:59 - Efter 16 timmar på ett rätt så blåsigt hav gungar det fortfarande lite. Behöver dusch, DN och sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar