fredag 22 juli 2011

Återvinn och återanvänd. Win-win.

Jag har den senaste tiden nästan blivit lite konsumtionsallergisk. Jag gillar inte att köpa saker. Jag har aldrig riktigt varit intresserad av att köpa elektroniksaker, men när Lilla Rosa häromveckan tog ett bad, insåg jag att det nog skulle vara dags att köpa en ny telefon.

Men! Det behövde jag inte. Passande nog kunde jag överta min kära mammas gamla telefon, samma modell som Lilla Rosa, fast vit. En vit pärla som fungerar alldeles utmärkt, inte alls lika sliten, fastän den är tvilling med Lilla Rosa. Och det var inte bara jag som vann på denna affär. Lilla Rosa får leva vidare hos lilla Trollet. Han har alltid gillat att fingra på den och trycka på knapparna och en gång lovade jag honom "När den här går sönder, då kan du få den av mig."

Ja, Lilla Rosa har ju fungerat så när som på bra, men det var ändå läge att gå vidare. Så numera tjänstgör den hos ett litet Troll, som verkar gilla den lika mycket nu, som förr. Det känns ändå bra. Det blir liksom lättare att gå vidare och alla är glada och nöjda. Att återvinna och återanvända är för det mesta en win-win situation. 


Lilla Rosa i händerna på sin nye ägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar