lördag 2 juli 2011

Tre nya grannar.

Det har flyttat in tre nyingar på min gata i stan. Inte direkt i mitt hus, men på min gård. De har hängt där utanför en dryg vecka och jag undrar fortfarande vilka de är. De har två lägen. Antingen vandrar de omkring och piper hest eller så ligger de bredvid varandra och kikar på omvärlden. Fram till i går trodde jag att de var helt oförmögna att använda de stora fjädrar de bevingats med, men sedan såg jag dem lyfta en kort stund från marken. Vilka är de? Vad gör de här? Hur har de kommit hit? Någon som vet och kan förklara? De syns på bilden nedan. Man vill ju gärna ha lite koll på grannarna. 

Apropå grannar är det allt bra gott att ha goda sådana. En panikslagen Milon satt och slet sitt hår i går för att försöka få tag på en skrivare. Vilka vänner bor nära? Några jag kom att tänka på kunde inte hjälpa. Sedan slog det mig att närmast är så klart mina grannar, som jag egentligen inte känner så väl. I min desperation skrev jag ihop ett mail och fick snabbt svar från en vänlig själ.


Vänlighet och goda grannar är grejen. Om de tre nyinflyttade skulle kunna fungera som brevduvor och flyga runt med diverse viktiga papper och ansökningar vore det toppen.



1 kommentar: