torsdag 14 juli 2011

Toalettpoesi på Umeå Uni.

En viss toalett på Umeå Universitet, där jag läst de flesta av mina ihopsamlade högskolepoäng, gjorde mig alltid lika förundrad. Den innehöll nämligen väldigt spännande läsning. "Kärleksbåset" kallades det visst av någon. Och visst hade undertecknad rätt i att perspektiven var lite olika.

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av dessa nedpräntade ord, men det hela gjorde mig ändå alltid fnissig. Att folk faktiskt skriver sådant på väggarna till toalettbåsen. Facebook i all ära, men somliga verkar ändå fortfarande föredra det gamla hederliga väggklottret. Med en fysisk vägg och en riktigt bra bläckpenna. Eller blyerts.


Jag undrar om den som skriver meddelande A sedan går tillbaka till samma bås för att titta efter respons. Och så undrar jag så klart om orden finns kvar och om det tillkommit nya. Här är vad jag lyckats föreviga på bild:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar