tisdag 5 juli 2011

Kunskap väger tungt.

Jag ska ut på ett tillfälligt äventyr. Om lite drygt en månad åker jag. Lämnar min gata i stan som verkligen börjar kännas som min stad. Lämnar Sverige som verkligen börjar trött ut mig med att vara så - svenskt. Jag är sugen på äventyr, helt enkelt. Mitt äventyr är denna gången tidsbegränsat och jag kommer att komma tillbaka till Sverige, till min gata i stan.

Under tiden jag äventyrar ska jag hyra ut mitt hem ljuva hem. Jag tror det kommer vara i trygga händer. Men det  finns så klart ändå sådant som ska packas ner i lådor och förvaras i förråd de kommande nio, tio månaderna. Jag gör bland annat plats i bokhyllorna för den kommande hyresgästens egna prylar.


Vid flyttpackning kommer man ständigt till det där dilemmat hur man ska organisera sin packning. Ska man packa enligt kategori eller sträva efter jämvikt? Att lägga alla böcker i samma låda är så klart praktiskt när man snabbt behöver leta efter något. Men kartongen riskerar att spricka på grund av övervikt och man bär gärna inte upp och ner och fram och tillbaka dessa lådor med böcker.


Organisatorisk och sjukt stark (!) som jag är valde jag ändå att packa så, enligt kategori. Nu ligger alla mina pärmar med ihopsamlade högskolepoäng i tryggt förvar i en och samma kartong. Och låt mig bara berätta att kunskap väger tungt.




1 kommentar:

  1. Hej!
    Äntligen någon jag kan ge packtips åt! Jag har det bästa tipset efter 6 månader borta och nyflyttad som jag är. Här kommer det:

    Gör en VIKTIG-låda att ha när du direkt kommit hem. Hade jag vetat om detta hade det besparat mig mycket tid och kraft att rota igenom samtliga flyttlådor de första dagarna. Denna låda kan tex innehålla:
    -cykelnyckel (hur kul är det EGENTLIGEN att vara utelåst från sin egen cykel som undertecknad är i dagsläget)
    -passerkort till jobbet
    -jobbkläder
    -osthyvel, ett set bestick
    -etc

    Vi måste kolla på om det finns någon dag att träffas innan du drar västerut!
    kram

    ps. bloggen hackar fortfarande- har du lytt mitt fotoråd månne?
    -

    SvaraRadera