fredag 15 juli 2011

Säg bara tack - det räcker.

Människor är olika. Jag gillar olika. Därför kan jag acceptera de flesta personlighetsdrag. Jag går inte ihop med alla typer av människor, men det behöver jag inte heller. Jag respekterar och tycker det är helt okej att tycka och tänka annorlunda än jag själv. Däremot finns det vissa drag som jag nästan är allergisk mot. Personligheter som får mig att klia av irritation. Giriga och otacksamma personer är sådana.

Jag är allergisk mot "jag ska ha" och "ge mig" i stället för "kan jag få" och "snälla". Jag tycker att det är så otroligt otacksamt och otrevligt att utan minsta lilla tanke räkna med att man kan få allt som står i ens väg. Sådant beteende visar att man inte har någon sympati för omgivningen. Jag tycker det är ledsamt att så många föräldrar glömmer att lära sina barn ett av ordlistans finaste ord - tack.


Ett tack är bland det enklaste man kan både ge och få. Litet, lätt, men ändå så fint. Det krävs så lite för att visa uppskattning. Ett tack räcker. Ger du aldrig några tack lär du aldrig få något tillbaka, fastän du tycker att du ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar