lördag 16 juli 2011

Inställning och avkoppling.

Inställning, vad du tänker, är A och O. Jag vaknade i morse med känslan av att vara överkörd av ett tåg. Inte för att jag vet riktigt hur det känns, men man kan ju tänka sig lite. Efter hursmorstips från den bästa av dem alla, min egen mor, gurglade jag saltvatten innan läggdags och kanske var det anledningen till att halsen i alla fall var lite lenare. Men resten av kroppen var i ärlighetens namn riktigt, riktigt trött.

Jag hade då två val. 1: Känna mig sjuk och våndas inför en plågsam dag med full färja. 2: Intala mig själv att jag mådde helt okej och se fram emot en dag med full färja. Jag valde tvåan. Svalde två alvedon, gurglade lite till med saltvatten och klunkade i mig en kopp grönt te innan jag hojade iväg till terminalen. På jobbet valde jag "finkostymen", fastän den trötta kroppen gärna hade gått omkring i mjukis. Sedan var det bara att röja på och arbetsdagen gick bra.

Det är så det funkar. Inställningen till dagen bestämmer hur dagen ska bli och vara. Jag gillar det. Jag gillar att ha kontroll. För att säkerställa att jag inte skulle sova bort hela eftermiddagen tog jag sedan en avkopplande stund för mig själv på Le Pain på Vasagatan. Helt klart ett favoritställe. Det är något med Vasa.

Jag bestämmer själv över mina dagar. Och nu bestämmer jag att den här dagen har varit bra, men snart ska vara slut för att ge tid åt en riktigt god natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar