tisdag 12 juli 2011

Bol och Dubrovnik - stort och smått.

Det kliar i mina ressugna ben och väskan rullar fram till mig nu och då och frågar om det inte är dags att den ska packas för ett litet äventyr. Tyvärr, säger jag, men påminner sedan om att det faktiskt är flytt på gång inom en väldigt snar framtid och då rullar väskan tillbaka och ressuget i benen håller sig i styr.

Resandet ger mig alltid så mycket inspiration och jag bara älskar att titta på saker på nya platser. För att stilla hungern efter vackra platser tittar jag på mina egna bilder. Och jag tänkte att jag skulle dela med mig av ett resminne, så att du, kära läsare, kan få en bild av hur man kan
bo i Kroatien om man väljer att göra som vi.

Att flacka omkring och leta sig fram leder till så mycket mer spännande än ett helt vanligt hotellrum. Det kan bli ett master bedroom med gigantisk balkong eller en skrubb med en skrivbordsfläkt. Det tidigare var så vi bodde i Bol, på ön Brac, och det senare var så vi sov i Dubrovnik. Låt mig visa:




A room with a view - Bol.


A skrubb with a fan - Dubrovnik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar