lördag 14 maj 2011

Vilken knapp ska jag trycka på?

I morgon är det omval i Västra Götaland. Jag måste erkänna min synd, jag röstade inte i regionvalet i september. Jag fullgjorde min plikt som medborgare gällande riksdagsvalet, men lapparna tillhörande regionvalet lät jag vara. Därför känns det extra viktigt att göra rätt nu. Det är lite som att jag får en andra chans. Men så är det ju så att jag faktiskt inte vet alls vad jag ska rösta på. Jag känner mig fortfarande lite som en turist i Västra Götaland. Får jag verkligen vara med och bestämma hur det ska vara här?

Jag har inte bestämt mig än, men jag lovar att rösta, åtminstone blankt för att visa att jag ändå bryr mig om samhället jag lever i och uppskattar mina rättigheter att påverka det.

Ett som är säkert är i alla fall att jag uppskattar uppfinningsrikt valkampanjande.


1 kommentar: