lördag 14 maj 2011

Detta kan inte vara ett avsked utan tillhörande återseende.

Det var med stor sorg i hjärtat jag lämnade tillbaka denna dyrgrip till biblioteket häromdagen. Men lånetiden var på väg att gå ut - för ungefär artonde gången - och eftersom kursen är slut hade jag ingen anledning att låna om den. Förutom att jag gärna hade velat så klart. Det finns risk att jag trotsar mitt sparande med att investera i ett alldeles eget exemplar.

Jag skrev grammatiktenta i veckan och det var så himla roligt. Jag kände dessutom att det gick så himla bra. Himla, himla kul det är med språk, alltså! Somliga tycker det är skönt att kursen är slut, jag tycker det är tråkigt. Generös läsare får bjuda mig på en veckas språkkurs i Italien om denne vill, det är helt okej. Udda veckor kommer fungera bra i sommar. En gåva i form av en grammatikbok tas också gladeligen emot. Inga problem. Detta avsked kan bara inte vara utan återseende.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar