tisdag 31 maj 2011

Dagens uppmaning: dela med dig av det fina du bär på.

Hur ofta delar du ut fina ord och delar med dig av dina positiva tankar? Du går säkerligen och bär på en massa fint som du skulle kunna dela med dig av.

Mycket av sådant som sprids ut, både i stort och smått, är sådant som nästan kräks ut. Dåliga saker. Vi läser i tidningar om katastrofer och krislägen. Vi klagar på sådant som inte fungerar på arbetsplatsen. Vi suckar över att bussen är sen, att det regnar, att det är alldeles för mycket att plugga inför tentan. För vissa tycks det lättare att spy galla än att skrika glädje. Inget fel med att ibland behöva ventilera. Men varför inte 
då och då stänga neggoventilen för att i stället öppna ventilen med de fina tankarna?

Du går säkert och tänker en massa bra saker varje dag. Oj, vilken fin klänning den kvinnan har. Vad underbar min vän är, som alltid kommer ihåg att hålla tummarna för mig när jag behöver det. Så glad jag är att hon alltid sprider positiv energi. Så kul det är att jobba med honom. Vad bra den där föreläsaren var i dag och så otroligt inspirerande den där träningsinstruktören är.


En dag i höstas var det en kvinna som stannade mig på bussen för att tala om för mig hur otroligt fin hatt hon tyckte att jag hade. Hon sa det flera gånger om och log varmt och hjärtligt. Det gjorde mig så himla glad. Dels för att hon sa något snällt om mig, dels för att det gav mig hopp om mänskligheten. Gör som kvinnan som berömde hatten - dela med dig av alla fina tankar som du går och bär på. Jag lovar att du kommer att få glädje tillbaka!




1 kommentar:

  1. Så sant, som i boken/filmen "Skicka vidare". Man man är snäll mot någon annan så blir många fler glada. Kram!

    SvaraRadera