fredag 27 maj 2011

27 maj - Ostens Dag

Hej! Det är jag som är Fröken Allt-I-Allo. Det betyder att jag gör det mesta av det mesta. Ibland undervisar jag svenska till en italienare, ibland skriver jag små texter, ibland marknadsför jag mobiltelefoner, ibland är jag ute till sjöss och ibland bara försöker jag sprida glädje.

I dag har jag delat ut ost till glada människor i fredagshandeln. Faktiskt, så var nog varenda människa jag pratade med glad. Och det var säkerligen minst 350 personer som var framme och provsmakade på ostar av olika slag. Du kanske inte visste, men det är faktiskt Ostens Dag i dag. Enligt vissa. Viss sorg känner jag dock över att jag själv inte hann smaka en endaste ostbit.

Jag gillar ost. Jag vågar knappt tänka på hur många kilo Brieost jag åt under min tid i La France. Många människor med mig gillar ost och det har varit en trevlig dag. No need to say cheese, I've been smiling all day long!




En klassisk kväll på Tonduti de l'Escarène - Brie och True Blood.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar