måndag 11 april 2011

Canon can't anymore.

Det har varit lite sorg i det Milonska hemmet under en lång tid. Vid förra årets slut valde den kompakta trotjänaren Canon att ge upp - och har inte vaknat sedan dess. Canon can't anymore. Det är sorgligt för en som gillar att stanna upp i varje vrå och knäppa en bild. Och för en som inte har ekonomi att investera i ett substitut.

De sista bilderna som togs med min kära trotjänare var under en vandring i en söt liten by i Sydtyrolen - Italien. Det var så kallt, så kallt, så kanske frös min vän ihjäl. Jag vet inte riktigt. Jag fick trösta mig med en utsökt måltid på restaurangen som syns på nedre bilden, men om jag fått välja skulle jag hellre valt en hel kamera än en utsökt måltid. Tur att jag i alla fall har ett gediget bildarkiv att gå igenom till den dag då jag kan börja fota nytt.





San Candido, Italia
2010-12-30

1 kommentar:

  1. man blir så lessen när en kamera inte längre vill vara med.

    tack malin för din söta kommentar! kramar!

    SvaraRadera