måndag 15 oktober 2012

Gilla det du gör. Det gör jag.

Gilla livet – lev längre! Det föreslår i alla fall ett brittiskt team forskare som vid tre tillfällen under sju år intervjuat 10,000 engelsmän. Jag har inga problem att köpa dessa resultat med hull och hår och tänker att det känns ganska rimligt att det borde vara så. Rättvist på något vis.

Ungefär så resonerade jag faktiskt när jag i slutet av denna sommar började söka jobb och återigen skulle landa i en vardag i Göteborg efter ett magiskt år i DC.

Jag kan tyvärr inte styra riktigt så mycket som jag vill över huruvida jag får drömjobbet eller inte, men jag kan bestämma mig för att skapa en bra vardagssituation under tiden jag letar. Så det gjorde jag.

Förutom att fokusera på att promota mig själv för potentiella arbetsgivare fyller jag mina dagar med sådant som gör mig glad, lycklig, ja till och med euforisk. Jag dansar med Göteborgs bästa studentbalett (absolut helt opartiskt uttalande), jag tränar gymnastik med min nya fantastiska förening, jag bakar pumpakakor och promenerar i höstsolen när den behagar titta fram. För att det är viktigt. För att vardagen måste kännas meningsfull för att jag ska känna mig meningsfull. Och då blir livet fullt av mening och det gillar jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar