söndag 1 september 2013

Lite berusad.

Dags att skriva dagbok igen. Ja, jag tycker det.

I helgen har jag haft en magisk vistelse i Bohuslän med en bästa vän. Med allt från 3000 år gamla hällristningar till kvällsdopp till tre timmar skogshajk till en öl i solen och en sån där kväll som man trodde att man slutade ha efter man gått ut skolan.

Man kan inte bli annat än berusad.

Kärleken till mitt Norrland har blivit allt starkare det senaste året, det vet de runtomkring mig. Men jag är ju inte den som inte kan erkänna att det finns andra väldigt vackra platser här i världen.

Fram till i går var Lysekil inte mer än en plats i en julkalender för mig. Men så råkar man ha en riktig fullträff och helt plötsligt blir det en festlig plats på jorden. Det är spännande det där. Och alltid lika trevligt att hitta guldkorn och hitta energi. Jag har svårt att inte gilla havet, när det bara kommer emot en med sin prakt och sin frihetskänsla. Tummen upp för Bohuslän och Lysekil, helt enkelt.

Man kan inte bli annat än berusad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar