tisdag 3 september 2013

Dream on. Och en dag står du där.

Vissa dagar är mitt jobb extra trevligt. Det har hänt att jag gått på gatorna i Florens och fotat, bland annat – det är ju en väldigt trevlig aktivitet. Men något som gör mig ännu mer upprymd är när jag får träffa folket. Folket som jag vill nå ut till. Och det folket är många gånger ungdomar, snart på väg ut i livet.

I dag var en sådan dag på jobbet. Vi hade bjudit in ett gäng gymnasieelever och höll tillsammans med Ung Företagsamhet en liten workshop och inspirationsföreläsning om alla möjligheter och spännande äventyr som faktiskt kan vänta dem om de bara vågar ta första steget. 

Det var härligt att se kreativiteten flöda och få lyssna lite till deras drömmar. Sådant gör mig inspirerad. Och om jag bara så mycket som lyckats så ett litet, litet tankefrö om vad dessa talangfulla ungdomar kan ta sig an i världen är jag nöjd.

Jag är så nöjd att jag tagit för mig av världen, tagit för mig i världen. Det har egentligen aldrig varit någon tvekan för mig. Att ge sig ut på egna ben är den bästa skolan man kan tänka sig. Och man ska aldrig sluta drömma om magiska platser. För en vacker dag står man där. Det är sant. Jag har gjort det själv.

Vet inte riktigt var jag tänkte knyta ihop den här säcken. Ville nog bara påminna mig själv om att jag i dag har haft en riktigt rolig dag på jobbet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar