onsdag 11 september 2013

Dubbeltempo på jobbet kräver dubbelpass med träning.

Det här med träningsglädje igen!

Hela eftermiddagen på jobbet gick åt till ett väldigt givande och intressant möte. Tankar och idéer och pepp och en känsla av att jag vet mer än vad jag tror om det ena och det andra. Spännande, spännande. Men möten betyder ju också alltid att det vanliga kontorsgörat stannar upp lite, så det blev en rätt sen kväll för att komma ikapp.

Så sen så jag blev trött och helst ville avboka de träningspass jag hade bokat. Eller i alla fall hoppa över det första, för det skulle jag inte hinna till. Jag cyklade hem i lagom tempo och väl hemma såg jag att jag visst kunde hinna utan att stressa. Jag tänkte inte mer på det – bytte snabbt om till favoriten träningstights. He ä ba å åk.

Passet Bodycombat var så sjukt intensivt och hela jag var en svettpöl efter 60 minuter. Hur tänkte jag med Yoga sen då? Det var ju lite överdrivet kanske. Men efter 60 minuter svett och pump var jag så pepp så jag gled in på det passet på ren energikick. Och efter ytterligare 60 minuter träning, och nu så här i skrivandets stund också lite riktigt varm bastu, kan livet typ inte bli bättre.

Jag är mör i hela kroppen och lycklig över att jag fattade att det enda jag verkligen ville och behövde i den där megatrötta stunden var 120 minuter ös. Projekt Biff är alltid igång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar