onsdag 19 september 2012

Tweet, tweet. Om sociala medier och PR.

Jag spenderar inte bara en massa tid på sociala medier, bara för att. Jag tycker det är intressant. Jag gillar möjligheterna. Jag gillar kommunikationssättet. Jag gillar den snabba utvecklingen och det snabba flödet. För vissa är det ett brus som stressar, men för mig är det snarare ett intresse som kittlar.

På praktikplatsen i DC ingick det i mina arbetsuppgifter att hålla mig ajour gällande senaste trender, ta reda på hur företaget skulle kunna använda olika plattformer, samla information och presentera lösningar för effektivisering av twittrande och facebookande. Och så vidare. Just den delen var den bästa med dagarna på M Street.

Målet är helt klart att jaga till mig ett jobb där jag får fortsätta med detta. Tills jag håvat in ett, twittrar jag vidare på egen hand och publicerar blogginlägg i vad vi kan kalla "Mediehörnan", som också kan få innehålla tankar om det fantastiska fenomenet kallat PR.

Den första tanken jag vill dela med mig av gäller Twitters nya design, med möjligheten att uppdatera en egen omslagsbild. Briljant och helt i min smak, är åsikten i frågan. Det kändes lite som en tidsfråga innan detta skulle ske, då Twitter är en sådan viktig kanal för många företag. Bilder är vad som säljer, engagerar och skapar ett varumärke, så här ges ännu ett tillfälle för branding. Helt på sin plats.

I väg och uppdatera din Twitterprofil. Visa vem du är. Det är din chans till personlig PR.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar