tisdag 12 januari 2016

Energipåfyllning, tack.

Jag vill så gärna träna. Jag behöver det för att väcka min hjärna. Jag behöver få svettas ut all mosighet och vässa muskler och tankar. Men det gör jag inte.

Vad jag gör? Hostar och pendlar mellan lite ont i halsen och sjukt mycket ont i halsen. Det är inga svettiga feberattacker, men sover gör jag inte ändå. 2016 har inte direkt börjat som hälsoåret, om man säger så.

I kväll drog vi igång gymnastikterminen för tjejerna. Jag har varit i valet och kvalet om jag ska fortsätta träna själv, men efter en kväll i hallen lutar det åt ett ja. När man väl börjat att volta igen vill man gärna fortsätta göra det. Det är lite som en drog. Som träning är i största allmänhet för mig. Att pumpa ur kroppen för allt vad den orkar är precis det som gör att den orkar.

Energipåfyllning, tack. Jag yogar lite försiktigt och försöker skicka fina tankar till min kropp så den ska förstå att den är välkommen att bli pigg. Det blir ju som en ond cirkel det där: sjuk, ingen träning, ingen energi, ingen ork, tränar ändå, mer sjuk, ingen energi, försöker träna lite till, blir less och sur.

Tips på dunderkur mottages tacksamt. Tills vidare fortsätter jag intala mig själv att i morgon är en bättre dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar