onsdag 8 augusti 2012

Om att hänge sig totalt åt något man älskar.

Jag ligger lite efter med Sommar i P1. Av någon anledning har det bara inte blivit av. Jag har väl haft annat för mig. Men de podcaster som finns på Sveriges Radios hemsida lämpar sig ypperligt att lyssna till under löprundan. I går var Yngwie Malmsteen mitt sällskap.

Yngwie är väl ingen stjärna i berättarteknik och inte direkt en sagofarbror med mysröst som fängslar – fast vem trodde det, egentligen? Mina förväntningar på programmet var relativt låga och inledningsvis kände jag att det kanske skulle bli en lång springtur. Men en bit in i programmet fann jag att jag njöt.

Varför då?

Jo, även om Yngwies berättelser tycktes hoppiga och osammanhängande så fanns där ändå en röd tråd. Riktigt klarröd och fängslande: berättelsen om en individ som hittar sin passion och hänger sig totalt åt sitt hjärtas största intresse. När rocklegenden beskriver en tonårskille som spelar gura varenda liten sekund han får över och hänger i replokalen från arla till särla (just de orden använde inte Yngwie) springer mina ben fortare och jag blir inspirerad.

Passion föder motivation och med motivation orkar man med hårt arbete. Hårt arbete är receptet till framgång. Och framgång, ja det är ett fint kvitto att få när man vågat satsa på sin passion.

Yngwie lyckades övertala mig. För att det kändes äkta. Följ ditt hjärta. Och låt aldrig hoppet lämna kroppen.


2 kommentarer:

  1. Snyggt skutt där! Och tack för fys-coachingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar! Och varsågod. Blev du inspirerad att springa eller hoppa? Eller kanske båda?

      Radera