tisdag 21 augusti 2012

Pressrelease: Milon söker jobb

Det här med jobbsök, ja. Det blir mycket snack om det i dessa dagar. Och bra är väl det, på ett sätt, eftersom det är där mitt fokus måste vara. Så mycket jag bara kan och orkar. Och i dag tänker jag mig faktiskt ut på en jobbsökarturné IRL. In real life, så att säga. Face-to-face. Ansikte mot ansikte (sorry för det här med omotiverade engelska uttryck).

Så, jag slängde ihop en pressrelease för att få framtida arbetsgivare att förstå det brådskande i mitt ärende. Ungefär en pressrelease i alla fall. Att skriva om mig själv i tredje person, som jag tänkte från början, kändes lite för mycket. Kanske funkar det. Kanske anses nyhetsvärdet vara alldeles för lågt för att visa intresse. Det återstår att se helt enkelt.

Jag återkommer.

Vänligen,
Din Arbetssökande Vän I Göteborg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar