tisdag 28 augusti 2012

Jag sprang en mil i afroperuk.

Vad gjorde du i helgen? Själv sprang jag en mil iförd afroperuk, glitterklänning och jättemycket smink. Jo, det är faktiskt sant. Tillsammans med mina två DC-kumpaner och cirka 14 000 andra hurtiga tog jag mig runt Midnattsloppet i Göteborg. Ja, i ovan nämnda outfit, illustrerad på nedan visad bild.

När vi först anlände till Linnéplatsen, som var loppets startpunkt, trodde vi att vi missat memot om att maskeradtävlingen var inställd. Där var ju bara en massa vanligt folk i blå tröjor! Och tre afroperuker – vi. Efter lite sökande hittade vi dock fler utklädda och det kändes genast bättre. När vi väl stod i startfållan och musiken drog igång tappade vi alla slags hämningar och sjöng och dansade som om vi faktiskt på riktigt var The Supremes. 305 gillar uppmärksamhet och har inga gränser, då har vi klargjort det.

Vi dansade oss igenom milen, en skadad nacke och en rejäl dos med slemhosta till trots. Höjdpunkten på hela spektaklet, bokstavligt talat, var när vi bemästrade kullen upp till Masthuggskyrkan och gjorde vår dans till tonerna av gospelkören som stod där, som i sin tur sedan började heja på oss! Och nej, det här är inget hittepå. Det är fullaste sanning och möjligen det mest bisarra jag någonsin gjort.

Mitt första lopp. Och definitivt inte mitt sista. Att vi blev en av tio finalister som vann pris i maskeradtävlingen gav så klart mersmak. Nästa år satsar vi på vinst. Håll utkik!

#SwedishSupremes

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Nästa år vill bobster vara med och springa också!!

    SvaraRadera