torsdag 22 augusti 2013

SkrivPuff: Om att spara.

Det var snäckor från Cypernresorna, biljetter från biobesök med kompisarna, stickers från Gallerix, ChupaChups från Finlandsfärjan, badkulor från The Body Shop, luktsudd från Lekbiten. Det var till och med små skrynkliga papperslappar med meningslös korrespondens med en klasskompis från lektionerna.

Jag lät det mesta få vara kvar. Hade det lite som sport. I små burkar, lådor, kartonger.

Och vad hände sen? Sen slängde jag det mesta. Började spara på känslor i hjärtat. Och ibland undrar jag om det ändå inte var trevligare att spara på de där små papperslapparna som samlade damm och bara såg ut som skräp. Många minnen i hjärtat känns ibland bara som skräp, och det är bra mycket svårare att elda upp dem eller riva sönder dem, än vad det var att bara hiva luktsudden i en stor svart sopsäck.

Det är svårt att kasta dem i sjön. Jag vet inte ens om de skulle sjunka. Jag sparar nog ett tag till. Tills jag hittat en bättre lösning.


2 kommentarer:

  1. Du skriver lite ibland ändå. Fin text, väldigt vemodig! Trevligt att läsa en puff igen :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så. Och då är det ju så underbart! Tack :)

      Radera