onsdag 26 februari 2014

Måste andas lite mer.

Från förkylning till förkylning till förkylning. Och lite migrän emellanåt. Mitt immunförsvar är inte i fas med sig självt och inte jag heller. Men det får ju vara nog någon gång, så jag gick på ett yogapass efter jobbet i dag. Förmodligen är jag mer sjuk igen till helgen, men då får det vara så.

Jag är verkligen inte i fas med mig själv. Det finns ingen harmoni i min kropp för tillfället. På en yogamatta ska man släppa omvärlden och lyssna på kroppen. Gick inte i dag. Jag tänkte på jobb, jag funderade på hur allt i vardagen ska bli, jag undrade över framtid och jag suckade över att jag inte riktigt har koll. Typisk ofas. Typiskt obra.

Men ändå kändes det lite bra att känna att det är så det är. "A problem defined, is a problem half solved", brukade min marketingprofessor säga. Jag tänker att mitt största problem för tillfället är att jag glömt bort hur man andas in och andas ut. Och det är nog något jag kan lösa, om jag bara börjar öva på det igen.

Ett ganska angenämt problem, kan man tycka. Men så är det ju. Utan övning kan jag inte styra mina tankar och då blir det som det blir. Hela havet stormar och hej vad det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar