torsdag 2 januari 2014

Nyårskrönikan?

Man gör det per automatik när året tar slut och ett nytt tar vid. Börjar fundera på det som varit. Det som var bra, det som var skit. Diverse mål och om man tog sig dit. När jag på nyårsaftonen skulle försöka utvärdera 2013 kunde jag inte riktigt bestämma mig vad det var för typ av år. Men jag tror det var ganska bra på många plan.

Det finns väl ungefär tre kategorier som tar upp det mesta av min tid: jobb, träning och att resa runt och kolla läget. Jag skulle sammanfatta 2013 ungefär som följer.

Jobb: Inledde med mässjobb i Norge, fick göra rolig fotoresa till Florens, vara med och förnya marknadsstrategin och göra ett helt omtag på utbildningskatalogen, göra studiebesök i Schweiz, styra upp spontana event (på höstkanten lades grunden till Team Event) och det absolut, absolut, absolut roligaste av allt – bygga en ny hemsida helt från scratch, jobbade dag och natt halva december, men det var så himla värt och så himla kul!





Resor: Förutom redan nämnda jobbresor, annat jobbrelaterat flängande runt om till städer i Sverige, mindre utflykter och två fantastiska semesteromgångar i Norrland, spenderade jag påsken med att vandra runt halva Paris med en av mina bästa vänner, jag läste italienska en vecka i Milano (vilket för övrigt var en av de bästa resorna jag någonsin gjort), och med en annan bästis tog jag en dag en tur med färjan till Fredrikshamn för att ligga på playan och en senare spenderade vi en helg i Oslo med gamla, goda vänner.




Träning: Sprang ett Vårrus i regn med en Balett i bakistillstånd efter en helg festivalande, Sprang 21 (tjugoenohmygodsålångt) kilometer i mitt livs första Göteborgsvarv, sprang Midnattsloppet en mil i en låda utklädd till en berg-och-dalbana med mina 305 girls (så klart), upptäckte Fysikens bästa pass i Funktionell Träning på tisdagar, tränade kidsen och fick se många första flickisar, överslag och volter, yogade för lite och gick första halvan av året med vätskefyllt knä och andra halvan med trasig axel efter en viss skottkärregångsincident.




2013 i tre övergripande kategorier. Inte så illa. 2014 är jag peppad på ännu mer webbjobb, vill verkligen resa till USA igen och ska se till att laga både knä och axel för att vara i form att springa Göteborgsvarvet på 2 timmar eller mindre. 

Då kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar