lördag 5 januari 2013

Trivsamt jobb och fredagsmys.

Första arbetsdagarna efter julledigheten var sannerligen tålamodsprövande. Leveranser som fastnat i norska tullen, enorma paket som levererats fel, dator som inte samarbetar med skrivare, dator som stänger av sig själv utan förvarning, dokument som inte hittas, anteckningar som är halvskrivna – och lite till.

Då får tålamodet sättas på prov och problemlösaren hoppa in. Och mitt i röran och det stundom djupa suckandet känner jag ändå att jag gillar det. Jag är på rätt plats när jag måste ta reda på saker som jag inte kan något om. Jag trivs med att lösa problem, fixa och hålla koll på saker och ting.

Och efter sådana arbetsdagar känns det så otroligt rättfärdigat att köpa sushi, dela på en flaska riktig Champagne och prata igenom livets alla upp och ner med en bästa vän.

Jag är en lycklig en som har ett jobb jag trivs med och fina vänner för fredagsmys. Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar