måndag 14 januari 2013

Tjejerna som ger energi.

Jag upplever att det ibland finns en uppfattning om att tjejer inte kan umgås i grupp. Men jag vet inte jag. Detta är i alla fall inte något som gäller för den grupp tjejer jag umgås med otaliga timmar i veckan.

I höstas spenderade vi mer eller mindre varenda kväll tillsammans. Vi repade dans och försökte få ihop shownummer vi alla kunde vara stolta över. Alla var stressade, trötta, nervösa, slitna. Men också peppande, stöttande, motiverade och positiva. Lika snabbt som vi kunde ryka ihop, kunde vi också få ihop en helt ny dans med ös utöver det vanliga.

Den 24 november hade vi två underbara föreställningar med vår orkester som firade 50 år i gemet och just där och då slog det mig hur mycket kärlek och energi jag får av dessa människor. Det här är en grupp tjejer som är så himla bra på att ge beröm åt höger och vänster. "Du är så otroligt vacker." "Vilken härlig personlighet du har." "Åh, vad jag gillar dina roliga berättelser." "Vad fint den där klänningen sitter på dig." "Det är helt magiskt att titta på dig när du dansar." "Wow, vad du får ut en känsla i alla rörelser du gör." "Jag blir så himla glad av din positiva energi."

Och så vidare och så vidare. Sällan har jag fått höra så mycket fint om mig själv, inifrån och ut, som från dessa trevliga, roliga, intelligenta och sjukt vackra tjejer. Eloge till Patriciabaletten – det tar en väldans massa tid, men ni ger mig så sjukt mycket energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar