tisdag 22 november 2011

På språng och vill se annat, men "På Spåret" får alltid hänga med.

När jag befinner mig på annan mark än svensk vill jag helst uppleva sådant som hör marken till där jag vandrar. Jag har inget behov av att besöka IKEA veckovis och klarar mig gott utan det mesta som hör Sverige till. Nu när jag bor i USA vill jag uppleva mesta möjliga från den amerikanska kulturen -- pumpapaj och annat festligt.

MEN! Det är klart att det finns vissa saker från Sverige som jag ändå gärna försöker inkludera i min vardag. Sådant som bara är för bra för att låta bli. Wasa knäckebröd är en grej. Glöggen och pepparkakorna en annan. Ni vet, så här i annalkande juletider. Och hemma i Sverige, på SVT1, börjar det nu även närma sig för säsongspremiär av PÅ SPÅRET!

Jag står redo på perrongen och väntar på tåget med Luuk och Lindström. Vissa saker, svenska eller ej, är helt klart bara för bra för att inte inkludera i sin vardag. Var man än må vara. På Spåret hör definitivt dit. Och DN.se likaså.

Metron i D.C. - U Street närmare bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar