torsdag 17 november 2011

Fototävlingen med stort F.

Vissa platser och stunder är så självklara Kodak moments. Alla vet det. Alla fotar. Och så finns de där briljanta människorna. De som skapar stunder vi andra inte visste fanns. De som smyger i natten för att fånga rörelserna av en leopard. De som väntar i timtal för att få fota ett trapphus. De som delar med sig av det svåra, vackra och magiska i livet.

Dagens tips för den fotointresserade är att kolla in National Geographics Fototävling HÄR. Och även om du inte är intresserad av fotografering i sig, lovar jag dig att du kommer tycka att denna tävling bjuder på makalösa bilder.

Foton gör något med mig. Framkallar en känsla som inget annat. Någon dag ska jag lära mig mer. Fram tills dess tar jag bilder på mina vänner och sparar i hjärtat som fina minnen. För framtida bruk.


New York City
2011-10-07

- Bara en känsla av lycka. För att jag vet. För att jag var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar