fredag 6 december 2013

Katastrofskallen.

Jag undrar om det är en viss typ av människor som får migrän. Ibland kan jag tycka att hela den här hemska huvudvärksgrejen hänger så väl ihop med min personlighet. Man måste göra allt rätt. Slarva inte med mat, sov inte dåligt, stressa inte. Allt måste vara perfekt – annars blir det katastrof. Lite av ett krig i huvudet.

Och lite så är hela min personlighet. Kort och gott, jag gillar inte när var sak inte är på sin plats. Dålig struktur och en rörig tillvaro gör att allt känns katastrofalt. Kanske leder det ena till det andra, jag vet inte.

Men så biter man ihop ändå, för vad ska man annars göra? Det känns alltid lika svårt att "sjukskriva" sig själv för något som man inte riktigt kan förklara för någon annan. Men i dag gick jag faktiskt hem från jobbet. Jag såg dubbelt och kunde knappt prata sammanhängande. Då gör man inte mycket nytta.

Nu har jag sovit i ett kolsvart rum och faktiskt vaknat upp något lättare än för några timmar sedan. Det blir ingen julfest för mig, inte. Jag tar igen lite av det jag missade under arbetsdagen och skålar med mig själv för att det är lite mindre kaos i huvudet. Man blir så tacksam efter en migränattack. Och hoppas att det aldrig mer händer igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar