onsdag 26 juni 2013

Sökes: man som kan skruva upp brandvarnare och laga cykel.

Mina vänner – och nu tydligen även vissa familjemedlemmar – tycker att jag borde testa det här med nätdejting. Och ja, egentligen vore det väl inga konstigheter att jag gjorde det. Jag gör ju allt annat på internet. Lägger ut mitt liv bara så där för alla att följa. Delar bilder på min mat på Instagram och twittrar när jag blir berörd av mina favoritradioprogram. Men ändå. Jag vet inte om dejtande på nätet är något för mig.

Hur gör man det liksom? Vad skriver man på sin nätdejtingprofil? Utifrån mina behov för tillfället skulle min kontaktannons kanske kunna lyda ungefär:

"Söker lång man för montering av brandvarnare i taket. Önskar att du är lite händig och kan laga min hackande cykelkedja samt orädd för de insekter som ibland letar sig in i lägenheten så här på sommarhalvåret."

Funkar?

Eller så köper jag bara en stege och skruvar upp den där brandvarnaren själv, lär mig använda något passande verktyg till cykeln och slutar vara så himla mesig när det kommer till småkryp.

Funkar det också.

Och jag då? Jag tycker om att träna, men tycker det är tråkigt att tvätta håret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar