torsdag 14 juni 2012

Det är klart det ska finnas plats för träning.

På den här bloggen finns små virtuella hörnor innehållande sådant jag tycker är trevligt och sådant jag fyller min vardag med. Därför är det märkligt att det fram tills nu inte funnits någon hörna helt dedikerad åt mitt förmodligen absolut största intresse: träning!

Från och med nu blir det ändring på det. Härmed introduceras träningshörnan. För mig är gymbesök, springrundor, svettiga danspass och helande yoga inte bara något jag gör för att det sägs att man måste, det handlar helt enkelt om en livsstil och en nödvändig komponent i vardagen för att livet ska kännas komplett.

Enligt en studie presenterad av svenska forskare har jag och alla andra som tränar goda förutsättningar för att leva glada och lyckliga liv. Det kan jag verkligen skriva under på, med eller utan underlag från vetenskapliga studier. Träna på – lev och må!

Favoritplatsen i Virginia – NOVA Alexandria Campus Fitness Center.

2 kommentarer:

  1. Ja träning är verkligen nâgot som jag ocksâ behöver för att vara nöjd och lycklig. Om jag inte har tränat pâ en vecka känner jag mig alldeles trött och mosig... Länge leve träning! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mosig var ordet! Somliga prioriterar bort träning när de är stressade - jag gör tvärtom :)

      Radera