onsdag 24 augusti 2011

Hon är i landet där folk tackar.

Man kan undra vad bloggredaktionen har för sig i dessa dagar. Eller så gör man inte det, det är valfritt. Men jag kan i alla fall meddela att jag (som ju är bloggredaktionen) befinner mig i ett land som på många sätt faller mig i smaken. Kommer du, trogen läsare, ihåg att jag redan gjort klart att jag är tjejen som tackar? För det ena och det andra, stort och smått. Helst smått faktiskt.

Detta stora land, dessa Förenade Stater av Amerika, är landet där folk tackar. Jag är inte ensam längre. Och jag gillar det. Här får jag lika många tack tillbaka som tack jag ger. Det tycker jag är trevligt.


Häromdagen hörde jag till och med en man säga "Thank you, I appreciate that" till en kvinna som höll upp dörren för honom. Tala om att tala från hjärtat. För det är ju precis så det är och så jag känner. Jag uppskattar när folk gör min vardag lite, lite mer bekväm om det så bara handlar om att hålla upp dörren.


I USA finns många dörrar att öppna och utforska. Det tackar jag för. Och jag tackar dem som öppnar dem för mig.


Fotograf: Emma Lidell

2 kommentarer:

  1. Åh..i Amerikat! Där är man så artig. Gillar jag med. Sitter och kollar på en resa till NY.
    Blir så sugen. Hur länge ska du stanna över däääär? //fia

    SvaraRadera
  2. Då är du som jag! Inte bara har jag varit vid Lincoln Memorial, ut!an jag tackar ofta och är även vänlig mot främlingar. Vänlighet är en dygd!

    SvaraRadera