lördag 10 mars 2012

SkrivPuff: Om att fläta.

När jag var liten trodde jag att min pappa kunde precis allt. Rätt befogat, för han kan väldigt mycket. Men jag växer upp och lär mig också saker, bland annat att min pappa inte alltid har rätt. Det kan faktiskt hända att en diskussion slutar Milon: 1 – Pappa: 0. Och vissa saker kunde han inte ens när jag var liten.

Han kunde aldrig lära sig att fläta. Han fattade aldrig att man behöver tre tåtar med hår för att få det att bli fint. I stället delade han håret i två, tvinnade det och fäste en snodd i änden. Alla som vet något om flätor vet att det inte blev så mycket resultat av det, inte.

Alla kan inte allt, men alla kan något. Min pappa kan fortfarande inte fläta hår, men han har en beundransvärd förmåga att fläta ihop trådar som hänger löst i livet. Där är jag utan tvekan besegrad, Pappa: 1 – Milon: 0. Men så lyckligt lottad jag är att han alltid delar med sig av sina tips.

Min pappa kan inte fläta mitt hår, men han kan i alla fall hjälpa mig från att slita mitt hår när allt känns hopplöst.


3 kommentarer: