onsdag 3 februari 2016

Dokumenterat bra peppmetod.

Känslan tidigare under dagen var kanske inte den bästa. Men som jag sa vet jag i alla fall några saker jag kan göra för att vända den rätt. I 99 fall av 100 är ett träningspass lösningen som får kroppen i harmoni. "Du är aldrig mer än ett träningspass ifrån ett bättre humör", har jag skrivit på förstasidan i den lilla skrivbok där alla mina träningstankar får plats. Så rätt jag kan ha.

Jag försöker hålla träningen som ett rum utan prestation. Av många olika anledningar, men mest för att bara låta det vara en plats där jag kan bryta dåliga mönster. Jag låter det styras av lust, som min terapeut skulle ha sagt, och sa många gånger. Med det inte sagt att jag aldrig någonsin tävlar mot mig själv, eller mot alla andra i en sal.

När jag är på ett pass Tabata (intervallträning) och instruktören inför rond 8 av 8 säger att det är tävling, ja, då kan jag inte annat än att gå all in. Som av en händelse var det precis det som hände i kväll. Och jag hoppade fram som en apa för brinnande livet och, helt ärligt, det var ingen annan som hade en susning.

Kanske var det inte någon annan som gick in så mycket för att tävla som jag, vad vet jag, men det viktiga är ju att jag vann. Inte bara att jag hann flest gånger fram och tillbaka i salen, utan att jag vann över mitt eget humör. Man ska återgå till de dokumenterat bra peppmetoderna när man behöver dem som mest.

Nu kan jag sova gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar