fredag 20 januari 2017

Tankar från den arbetssökande – tacksamhet

Jag har sådan skrivlust! Och sådan lust att hitta en sysselsättning. Ett nytt jobb som bara i sig är nytt och innebär att jag får lära mig något. Det är jag väldigt sugen på.

Under tiden försöker jag använda tiden till bra saker. Söka jobb, givetvis, men även försöka lära mig sådant som jag velat lära mig länge men inte riktigt haft tid eller energi till. På så sätt känns tiden just nu ändå väldigt värdefull. Och mitt i det här lite ovissa har jag hittat en sak som gör mig så otroligt glad.

Ibland känns det ensamt när jag sitter på min kammare och knåpar ihop mail och söker efter gömda annonser. Men vet du, jag är faktiskt inte ensam. Och den insikten gör mig så otroligt tacksam. Jag blir så glad och varm av alla som visar upp sig, dyker upp och erbjuder att hjälpa på sina hörn och kanter.

Tack till alla vänner som lovar hålla öron och ögon öppna. Tack till vagt bekanta som sparar CV och vidarebefordrar intresseanmälan. Tack till tidigare kolleger som ställer upp med referenser, rekommendationer och rejäla doser pepp. Tack till okända som tar sig tid för en fika. Tack till sociala nätverk som delar och tipsar, både direkt och indirekt. Tack till alla er som svarar på spontanansökningar, hälsar välkommen tillbaka till Umeå och hänvisar vidare eller tipsar om annat.

Även om det kommer nej-svar så är ett svar så otroligt uppskattat. Och alla fina ord från olika håll och kanter gör mig på riktigt, riktigt glad. Jag får energi av er och känner mig hoppfull att det kommer bli något bra av det här.

Tack för att ni hjälper mig framåt. Just say the word så gör jag samma sak för er. Vilken dag som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar